Sąd Rejonowy w Łukowie

Deklaracja Dostępności

Deklaracja Dostępności

Deklaracja Dostępności

Sąd Rejonowy w Łukowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony www.lukow.sr.gov.pl

Data publikacji strony internetowej: [ 2019-12-18 ].

Data ostatniej istotnej aktualizacji: [ 2024-01-29 ].

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia  4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Część załączonych plików do pobrania nie jest dostępna cyfrowo (dokumenty PDF zamieszczone w formie skanu)

Nadmierne koszty

Strona zawiera elementy niedostępne cyfrowo. Zapewnienie dostępności tych funkcji oznacza bardzo wysokie koszty wg oceny analizy kosztów dostępności cyfrowej.

Treści nieobjęte przepisami

  • dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi;
  • multimedia opublikowane przed 23 września 2020r.;
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
  • treści od innych podmiotów, do których nie jesteśmy uprawnieni do modyfikacji;
  • treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań;

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: [ 2025-06-09 ]
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: [ 2025-06-09 ]

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej (DOCX).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Oddziału Administracyjnego - e-mail [ administracja@lukow.sr.gov.pl ] lub telefonicznie - (25) 7982348 wew. 213.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

 

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Dyrektor Sądu Rejonowego w Łukowie – Agnieszka Lewandowska
  • ul. Staropijarska 1, 21- 400 Łuków
  • e-mail: dyrektor@lukow.sr.gov.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Brak aplikacji mobilnych

Dostępność architektoniczna

Sąd Rejonowy w Łukowie jest usytuowany w dwóch budynkach:

  • przy ul. Staropijarskiej 1  (budynek główny)
  • przy ul. Kwiatkowskiego 3 (II piętro)

Wejścia do budynku sądu i przejścia przez obszary kontroli są dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami - osoby poruszające się na wózku inwalidzkim mogą korzystać z platformy umożliwiającej wejście do budynku przy ul. Staropijarskiej 1 oraz z windy przy ul. Kwiatkowskiego 3.

W strefie ochrony wygrodzonej barierkami znajduje się bramka do wykrywania metali oraz skaner RTG do prześwietlania bagaży (ul. Staropijarska 1). Po przeprowadzeniu kontroli w strefie bezpieczeństwa przez pracowników ochrony interesanci udają się do miejsc przeznaczenia (Biuro Podawcze - wyłącznie ul. Staropijarska 1, sale rozpraw, sekretariaty wydziałów) korytarzami lub/i schodami wewnętrznymi.

Budynek przy ul. Staropijarskej 1:

  • osoby poruszające się na wózku inwalidzkim mają dostęp do sal rozpraw, wpłatomatu, Biura Podawczego oraz sekretariatu Wydziału Ksiąg Wieczystych, usytuowanych na parterze budynku. Na I i II piętrze budynku usytuowane są: sekretariat Wydziału Karnego, I Zespół Kuratorskiej Służby Sądowej wykonujący orzeczenia w sprawach karnych oraz Oddział Administracyjny i Oddział Finansowy, dostęp do tych pomieszczeń możliwy jest przy pomocy schodołazu. W budynku nie ma windy, w razie zaistnienia takiej potrzeby obsługa interesanta ze szczególnymi potrzebami odbywa się na parterze przez pracownika Wydziału/ Oddziału lub I ZKSS;
  • w budynku znajdują się platformy dla osób niepełnosprawnych (parter) opisane powyżej, nie ma natomiast możliwości korzystania z  informacji głosowych;
  • na parterze znajduje się także toaleta dostosowana do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
  • schody wyposażone są w poręcze, stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami;
  • przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe z oznaczeniem dla osób
    z niepełnosprawnościami;
  • mapa tyflograficzna znajduje się przed wejściem do głównego holu, po prawej stronie;
  • pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i w alfabecie Braille'a;
  • brak jest oznaczeń kontrastowych na szklanych drzwiach wejściowych i przejściowych;
  • w budynku (przy ochronie) znajdują się pętle indukcyjne;
  • Stosownie do przepisu  art. 20a Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U.2019.1172 ze zm.) osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynków Sądu Rejonowego w Łukowie. Powyższe uprawnienie nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.

Budynek przy ul. Kwiatkowskiego 3:

  • w budynku przy ul. Kwiatkowskiego 3 znajdują się sekretariaty oraz sale rozpraw I Wydziału Cywilnego i III Wydziału Rodzinnego i Nieletnich, a także II Zespół Kuratorskiej Służby Sądowej wykonujący orzeczenia w sprawach rodzinnych i nieletnich;
  • w przedmiotowym budynku znajduje się winda, która umożliwia dostęp osobom ze szczególnymi potrzebami do wszystkich pomieszczeń, winda nie jest wyposażona w komunikaty głosowe;
  • w budynku nie ma możliwości korzystania z  informacji głosowych;
  • na II piętrze obok sal rozpraw znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami;
  • schody wyposażone są w poręcze, stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami;
  • miejsca parkingowe z oznaczeniem dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w bliskiej odległości od budynku;
  • mapa tyflograficzna znajduje się za ochroną, po prawej stronie przed wejściem na główny hol;
  • pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i w alfabecie Braille'a;
  • brak jest oznaczeń kontrastowych na szklanych drzwiach wejściowych i przejściowych;
  • w budynku (przy ochronie) znajdują się pętle indukcyjne;
  • Stosownie do przepisu  art. 20a Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U.2019.1172 ze zm.) osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynków Sądu Rejonowego w Łukowie. Powyższe uprawnienie nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W Biurze Podawczym i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online (https://tlumacz.migam.org/sad_rejonowy_lukow). Usługa jest dostępna w godzinach pracy podmiotu. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i głuchych.

 

 

 

 

 

do góry